احلى اصحاب
منتدى احلى اصحاب
الاخوة الصادقة
اخوه فى الله - ممزوجة بالايمان
ندعوك للتسجيل معنا فى المنتدى واضافة لمستك الجميلة فية
احلى اصحاب
منتدى احلى اصحاب
الاخوة الصادقة
اخوه فى الله - ممزوجة بالايمان
ندعوك للتسجيل معنا فى المنتدى واضافة لمستك الجميلة فية
احلى اصحاب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°

ملاااك
a white rose
منة الله الازهريه
Islam Nasr
بلسم الجراح
9 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
بلسم الجراح
صديق لامع
صديق لامع
بلسم الجراح

انثى
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Kdo6dx
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 72649010
النشاط : 438

المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Empty
مُساهمةموضوع: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الإثنين يونيو 06, 2011 5:06 pm

والآن مع الحلقة الاولي
و
الأول تعريف بفاطمة واسرتها
هي اخت محترمة اتربت في بيت محترم مبني ع الاصول والقيم وعارفة الصح من الغلط والحرام والحلال , زي معظم بيوت المسلمين .

فهذه اول سنة لها في عالم الجامعة بعد عالم الثانوية العامة
عالم الجامعة المليء بالمغامرات
والعلاقات
والاختلاط
والموضة
والاغاني
والمخيمات او " الاُسَر" التي تضم شباب × بنات × رقص × اغاني × الدي جي تحت مظلة هذه الاسر المنتشرة في جميع انحاء الكلية _ تيجي تسألهم بتعملوا ايه ف الاسرة دي غير الرقص ؟ يردوا عليك بصرامة لا يا فندم احنا هنا بنخدم الطالب _ اه فعلا ونعم الخدمة ! بيخدموه عشان يسقطوه دنيا وآخرة ولا حول ولا قوة إلا بالله _ .

فتبدأ فاطمة تجهيز نفسها للذهاب الي الكلية بعد مُضي اسبوع منها _ ودا طبعا غلط لانك لازم تحضر المحاضرات الاولي لانها بتبقي مهمة جداااااااا وبتعرفك الدنيا فيها ايه _
المهم وصلت الجامعة وزُهلت من المناظر واللبس والاختلاط والاغاني والضحك ووووووو الضياع .

ففاطمة انكرت دا واضايقت جداا من المناظر دي وذهبت بسرعة ع المدرج ولقت نفس الكلام وبشكل مُركّز اكتر اختلاط رهيب وكله قاعد جمب بعض والدنيا خلطبيطة ولا حول ولا قوة إلا بالله
وكل الأماكن كومبليت ففاطمة ملقتش مكان فاضي غير جمب شلة شباب ,
فطبعا هم الذوق كله مع البنات _ بالذات البنات الجديدة_ قعدوها جمبهم ووسع يا عم للاخت .
المحاضرة بدئت وهي طبعا مش فاهمة حاجة عشان اول محاضرة ليها فبعد انتهاء المحاضرة طلبت من بنت قدامها كشكول محاضراتها عشان تنقلها فالبنت اعتذرت لانها ماشية , فالاخ قاعد وسامع الحوار فطبعا الذوق كله لازم يقدم المساعدة _ دي كمان طلعت محتاجة مساعدة قشطة جدا , دا كلام الولد في سره او مع زمايله _

الاخ الذوق : اتفضلي كشكولي اهو تحت امرك ولو حابة اشرحلك اي درس انا في الخدمة ,
هي كانت رافضة في الاول ولكن الاخ البطل الحّ عليها وخدته وسابه معاها ومشي
_ عشان يضمن انها لازم تستناه عشان تديهوله _ .

ففاطمة احترمته مهي لسه خام مكلمتش قبل كدة شباب خالص في حياتها ودا ناتج عن عدم وعيها , ومحدش قالها علي مكائد الشباب ومكرهم .

وهنا فاطمة اخطأت خطئين مدمرين :
1- قعدت جمب الشباب , كان اكرملها ان تجلس علي سلم المدرج كما يفعل البعض عند الزحام انما تجلس جمب الشباب
لالالالا والف لالالالالالا .

2- اخدت منه الكشكول , يعني يا اخت فاطمة المدرج مفهوش اخوات غير الاخت اللي طلبتي منها ورفضت ؟؟_

المهم نقلت المحاضرات , وفضلت قاعدة مستنياه لحد ما جه واديته كشكوله ,
وقالها ما شاء الله علي خطك رااااااائع ممكن بعد اذنك ابقي انقل منك المحاضرات ؟ ,
قالتله منتا بتكتبها اهو ملهاش لازمة تنقلها مني .
قالها معلش بس الخط بيفرق برده ,
قالتله ربنا يسهل وقامت ماشية .
و

وانتهي اليوم الاول لفاطمة في الجامعة ببعض الاخطاء والتخلي عن مبادئها ودا للاسف نهايته ندم وحسرة وتعاسة ولا حول ولا قوة إلا بالله

فترجع البيت تستشير ماما عن اللي هي عملته _ علي ان ماما هي القدوة _ :
فاطمة : ماما هو انا لو قعدت جمب الشباب غلط ؟ اصلي مكنتش لاقية اي مكان خالص , فلاقتهم هم وسعولي وكمان نقلت منهم المحاضرات ؟
ماما : طالما مكنتيش لاقية مكان خلاص يعني هم الشباب هيكلوكي ؟ وبعدين كويس انك نقلتي منهم المحاضرات اصلهم بيبقوا جدعان وبيحبوا يخدموا إنما البنات دول سِوَس ولُؤَمة .
فاطمة: اه صح يا ماما دانا طلبت من البنت واعتذرت .
ماما : اه شوفتي بقي ! لا انقلي من الصبيان الجدعان واسأليهم عن اي شيء مش فاهماه .

_ للاسف دا رد معظم الاُمهات واستهانتها بكل الامور وعواقبها ,
واقول لكِ يا كل ام فاضلة حافظي علي بنتك اوي احنا في زمن بشع وحرّصي عليها من ذئاب البشر ومتقوليش دانا واثقة في بنتي دي متربية ع الاخلاق , لالالالا طالما فتحتي لها باب النار _وهو الشباب والاختلاط+ اللبس الغير اسلامي + الاغاني + عدم مراقبتها بطريقة غير مباشرة _ يبقي للاسف هتتحرق بالنار دي وانتي هتكوني من ضمن الاسباب ,
هل هذا يُرضيكي لإبنتك يا اُمنا الكريمة ؟؟ _
Islam Nasr
صاحب القلم الذهبيصاحب القلم الذهبي
Islam Nasr

ذكر
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Crown10
صاحب القلم الذهبى
النشاط : 7749

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الإثنين يونيو 06, 2011 8:27 pm

برجاء تعديل الموضوع
منة الله الازهريه
بــراءة عقــــــل
 بــراءة عقــــــل
منة الله الازهريه

انثى
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Gmrup13019620151
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Crown10
النشاط : 2894

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الإثنين يونيو 06, 2011 8:29 pm

الله عليكى بلسم الجراح
قصة جميلة جدا و معبرة عن اللى بيحصل الأيام دى فى الجامعات
تسلم اياديكى أختى الحبيبة
a white rose
وردة المنتدى
 وردة المنتدى
a white rose

انثى
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 510
احلى أكلة
النشاط : 18687

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يونيو 07, 2011 9:24 am

تسلم ايدك بلسم
عذرا أختي ياريت لو سمحتي لو ترجعي تنزليه تاني بعد مسح الزيادات وتغيير اللون
ملاااك
صديق لامع
صديق لامع
ملاااك

انثى
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 410
احلى أكلة
النشاط : 9108

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يونيو 07, 2011 6:09 pm

تسلم ايدك بلسم
رااااااااااااااااااااااااااائع
بلسم الجراح
صديق لامع
صديق لامع
بلسم الجراح

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 2:37 pm

اهلا بكم من جديد والحلقة الثالثة
مع اختكم فاطمة
فاطمة اللي بدئت تتخلي عن مبادئهاوتنزل سلم الانحدار شيئاً فشيئاًفاطمة الليكانتمحترمة جدااا ومتربيةفي بيت محترم ملتزم إلي حد مافاطمة اللياسمهاعلي اسمفاطمة الزهراءرضي الله عنها بنت النبي صلي الله عليه وسلماين انتِ من اسمك يا فاطمة ؟؟هيا بنا نُكمل مع فاطمةو وكنا توقفناعند " البحث عن المفقود " وشربتفاطمة المقلب شرباً بارتواااااااء , تعالوا نشوفازاي صلوا علي النبيعليه الصلاةوالسلامتوصل فاطمة البيت متسلمش ع حد خالص ولاع ماما حبيبتها وتقفل الباب ع نفسهاوزعلااااااااانة ومكتئبةوسرحانةوتكلم نفسها : ياريتني كنت رديت عليه ياريتني .. وماما تناديعليها عشان تيجي تحضّر معاها الأكل وفاطمة ولا هي هنا في عالم تاني خالص " عالم المفقود " ماما : بت يا فاطمة مكنتيش بتردي عليا ليه ؟ فاطمة باسلوب جافجداا: مسمعتشماما : ليه دانا الجيران كانتسامعة صوتي وانا بناديفاطمة : مسمعتش بقي يا مامااوفففففماما : طيب اتكلمي كويس وتعالي كُلي يلا الأكلاتحط وانتي ولا ليكي لازمة. فاطمة: لا مش عايزة آكل مليش نفس . ماما : ليه إن شاء الله ؟ انا مش عارفةالبت دي مالها مبقاش حد عارف يكلمها ؟فاطمة : مش عايزة أكل بقي هو غصب ولاااااااايه اوفففف؟بابا_كوجه جديد معنا _ : ايه يا بتبتكلمي امك كدة ليه انتي اتجننتي ؟ فاطمة : يا بابا مش عايزة أكل مليش نفس .
بابا : خلاص يلا روحي مع السلامة . وتدخل اوضتهاوهاتك يا عياطاول مرةتكلمي ماما وبابا بالاسلوب دا يا فاطمة؟ بتزعي وش ماما؟ ماما حبيبتك ! الليعمرك مرفعتي صوتك عليها وقليتي ادبك عليها !! وكمان عشان عايزاكي تيجي تكلي ؟حرام عليكييا فاطمةحرام .. وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّتَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً إِمَّا يَبْلُغَنَّعِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلاَهُمَافَلاَ تَقُللَّهُمَا أُفٍّوَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلاً كَرِيماً }الإسراء23{ وقالتانا مش هروح الجامعة بكرة وخدت اليوم كله نووووووووووموضيعتالصلوات ولا حتي صالحتماماوبابا اللي زعلتهمفصحيت منالنوم ع معاد الكلية اليومالتاني, فتبص في الموبايل لقت 15 مسد كولو5 رسائل من ميــن ؟؟طبعا من الشاب إياهوالرسائلكلها اعتذار وانا اسفوانتي فين ؟ مجتيش ليه النهاردة؟انا قعدت مستنيكيطول اليوم ؟ياريت تيجي بكرة انا هحجزلك في نفس المكان . وارتسمتالبسمة علي وجه فاطمة وقامت ولبست اشيك اللبس والطرحة بدئت تقصرعشان الطقم يبقي اشيك وعلبة الميكب في الشنطةمش هتحط في البيت عشان مش عايزة وجع دماغمن ماما,. وراحت الكلية وقابلتهواتعاتبواوبعدينصافي يا لبن .حليب ياضياعومفيشحضورمحاضراتولاصلواتوبقتتسمعاغاني وبقتتحطمكياج وبقتتقصرالطرحة واللبسبدء يبقيضيقوالكذبعلي ماما وبابا و ع
نفسها. وووووووو وطبعارسائل ورنات طول النهار ولكن نوع الرسائل الأوليكانت دينية .... وبالتدريج .... بقت رسائل .... ولا حول ولاقوة إلا بالله , وبعدهاخد ايميلهاوشاتنج : وبدئت علاقتهمتتوسع شيئاًفشيئاً, لدرجة ان واحدة منصاحبتها اللي كانت قعدت معاهم قالتلها وهي جاية لوحدها : البنت : ايه دا يافاطمة امال فين ........؟ وضحكت هي وباقي الشلة . فاطمة وطبعا مضايقة من الكلام والطريقة: معرفش هو فين !! البنت : والله ؟ متعرفيش ! ههههههه وهات يا ضحكقامتفاطمة سايباهموماشية( ودي كانت اول رسالة لفاطمة من ربنا ) فهل فقتي يافاطمة ؟ وافتكرتفاطمة مبادئها اللي اتخلت عنهاوان كدةحرامفتلتزمتاني ومتكلموش ويرجعيحايلهاتانيوترجع تكلمه وتضعفتاني وتحسبالذنب تانيوتقول انالازم اقطع علاقتي به ولكن أنّا ذلك وهيسايبة نفسها ف هذاالمستنقع* فاطمة حاليا مقصرةجدااااااا فيمذاكرتهابتروح الجامعة عشان تقعد مع الشابدا فاطمةمقصرة جداااااااااعائليا**وطبعا مقصرةجدااااااااا روحانيا معالله واحسااااااسبالذنبرهييييييييييب ووحدةوانعزالوضيق وبقت قافلة ع نفسها الباب علطولويدخلعليها اخوهاالصغير ويقولهافطوم انتي فين ؟ بقالككتيرمسمعتليش قرءان ؟ مش هتسمعيليبقي ؟فاطمةبتسمعه بحسرة وندم وخدته في حضنها وعيطت_.طيب ليه يا فاطمة معذبة نفسك بمعصية ربناوانتي اصلا كويسة ليه ؟؟! ,ليه تلوثي نفسك وانتي نقية اصلا ؟؟! _ اخوها دا كان تاني رسالة من ربنا لفاطمة ..فهل فقتي يا فاطمة ؟وماما تدخل عليها ويبدأ الحوارالآتي بين فاطمة وماما : ماما : فاطمة فيه ايه ؟ مالك ؟ اتغيرتي ليه يا بنتي ؟ فيكي ايه ؟قوليلي ! مبقتيش تقعدي معانا خالص ليه؟_فاكرين حبيبة كانت منشغلةبايه ؟؟ وفاطمة منشغلة بايه ؟؟ هداكِ الله يافاطمة_ فاطمة في استنكار لواقع حالها مع غرغرة في العين: مفيش يا ماما انتيعارفة الدراسة بقيوالانشغال ماما : الدراسة برده . ؟ ماما : طيبيا حبيبتي انا عارفة انك متفوقة وربنايوفقك يا بنتي عايزاكي تفرحينا بقي زيما
فاطمة : اه ياماما صدقيني المحاضرات اتراكمت عليا وانا مش متعودة ع كدة . فرحتينا فيالثانوية كدة وتجيبي تقدير عالي . فاطمة : يارب يا ماما ادعيلي ربنايهديني,
ومش هتحكي حاجة تاني لمامالانها في الاول كانتخام إنما دلوقت اتلوثت بجو الجامعة الليفتحتله البابللاسف مين بيتصل بيها دلوقت ؟؟الشاب إياهوهي كانت عاملة الموبايل"صامت" كما اعتادت منبعدما عرفت الشابدابس نسيتالموبايل في الصالة ودخلت نامت . "صامت دا علامة ان فيشيء غلط ملحوظة يا اباء ويا امهات لما تلاقي ابنك او بنتك عاملالموبايل صامت او بكود سري للدخول" خلي بالك اويابنك أو بنتك في خطردعبس وراه وشوف وراه ايه ؟؟ عشان لو في حاجة ودا اكيد تلحقتلحقها" فالشاب عمّال يتصل يتصل , فماما عدت من جمب الموبايل ولقته منورفراحت تمسكه تشوف مين بيتصل لقت ايه ؟؟ (اسم الشاب) يتصل بك ... ماما بتبص واستغربتايهدا مين الولد داوبيتصل في نص الليل كمان ؟؟فلسهجاية ترد لقته خلص اتصال , فحاولت تفتح الموبايل عشان تكلمه وتعرف هو مين ! لقت فاطمةعاملة الموبايل برقمسريمحدش يعرف يفتحه !!! فدخلالشك قلب الأم اخيـــــراًفاستنت لمّا فاطمة تصحي وصحيت فاطمة عشان تروح الكلية ودار الحوارالآتي : ماما : انتي تعرفي واحد اسمه .... (وهناالام مطعلتشفطنةالمفروض كانت توقعها الاول ف الكلامولكن دا حال معظم امهاتنا لما بيتقهروا وبيتصدموا من ولادهم مش بيعرفوا يحكمواالامور كما ينبغي )
فاطمةفي خوف ورعبمن سؤال ماما واسلوبهابس طلعت ذكية بقي ف ردها" الشيطان بقي ": اممممممممم اه يا ماما دا زميلي اللي انتي قولتلي انقلي منه المحاضرات
ف بدايةالدراسة . ماما معندمها انها قاتلها كدة : بس متوصلش بيه انه يتصلبيكي الساعة 3 بالليل اتجنن دا ولا ايه ؟فاطمة : انا هزعئله يا ماما _ يا بت يا حمشةماما : لا انتي متكلموش تاني خالص , فاهماني يا فاطمة متكلموشتاااااااني , وبالنسبة _. المحاضرات منتي بتحضري كل حاجة ليه تنقليها من حد ؟؟ ولواتزنقتي ابقي شوفي واحدة من زميلاتك . _ كان فين كلامك دامن الاول يا امنا الفاضلة ؟؟ _ فاطمة : حاضر يا ماما . فاطمة مشعارفة تعمل ايه ف كلام ماما وتعلقهابالشاب داومحايلتهليها !! (وموقف ماما دا كانثالث رسالة من ربنا لفاطمة)فهل فقتي يا فاطمة .؟؟ توصل الجامعة وتلاقيه مستنيها ع بابالجامعة ويبدأ الحوار الآتي : فاطمة : انت بتتصل ليه بيا بالليل كدة وعملتلي مشكلة كبيرة اوي مع ماماوبدئت تشك فيا ؟ الشاب : ايه اللهجة دييا فاطمة , دا جزائي عشان افتقدتك ؟! فاطمة : لا بسمتتصلش بيا بالليل كدة. الشاب لما لقاها لسه متنشنة : خلاصانا اسف مش هعمل كدة تاني روّقي بقي ؟فاطمة : انا عايزة اعرف انت بتكلمني ليه دلوقت وايه سبب علاقتنا دي؟الشاب" يا نهار ابيض" دي بينّها هتبقي قاعدةغم النهاردة : عشان انااتعلقت بيكي وعايز ارتبط بيكي . فاطمة :ايه اللي يثبت انك عايزني ؟ الشاب : حاجات كتير يا فاطمة في ايه مالك ؟فاطمة وبتعيط وضعفت تاني : انا مش طايقة نفسي حاسة اني مكروهة من الدنيا كلها . الشاب + إبليس : ليه يا بنتي فيه ايه ؟ انتي عملتي حاجة غلط لسمح الله ؟منتي زي باقي البنات؟ وبعدين بقي اخلاقك دى هى اللى شدتى ليكى وتدينك كمان ؟ومعاكي حبيبيكاللي بيحبك وف نفس الوقت مبتعمليش حاجة شاذة يعني , انتي مكبرة الموضوع اويومأفوراه زيادة عن اللزوم ’ متبقيش خنيقة بقي . فاطمة والشيطان اثر عليها للاسف : انا مش خنيقة انا عايزة اعرف انا صح ولا غلط_ جاية تسألي الشيطان يافاطمة يا ذكية ؟ ما طبعا هيقولك انتي صح ومية مية _ الشاب : انتي زي الفل , ناقصكبس الضحكة الحلوةورجعت تانيلنفس الضياع بعدرسائل ربنا الخفيفةلها لعلهاتفوووووق , ولكنها يظهر من النوع اللي لازم تحصلهمصايبعشانيفوقوإليكي يا فاطمة هذهالأبيات نفسي تقوليها للشاب دااسمعيكدة قصدي... اقري كدة :
إعذرني فأنا إمرأة أخرى
لاتحبك ولاتهواك لم تبيت تحلم برؤياك أولقياك إمرأة جادة لم تفكر فيك يوما حتىتنساكإعذرني فأنا إمرأةأخرى لاتجيد لغةالحب والغرام إمرأة مختلفة غير نساء هذهالأيام إمرأة تجيد أشياءًاعديدة غير الأحلاموالهيامإعذرني فأنا إمرأةأخرىلاتتكلم بلغةالعشاق الطريق إليها ليس مفروشا بالورودولكن بالأشواك ليس صيدا تصيده أيها الجاهل بالشباكإعذرني فأنا إمرأة أخرىإمرأة أبيةليست كالأخريات لاتهمها إبتسامتك ولاتسحرها أجملالنظرات لالن تستجيبلما تقدمه لها من مغريات فهي ثابتة على قيمهاكالجبال الراسياتإمرأةاخرى
تعرف لخالقها قدره فلا تقعفيالموبقات لم تحلم بالحب يوما الا فيما يقربهاللجنات امراةلاتريدأن تحشرإلامع الصالحات لأني
إمرأة أخرى
والي اللقاء مع الحلقة القادمة
مع المصائب اللي هتتحل ع دماغ فاطمة
[
بلسم الجراح
صديق لامع
صديق لامع
بلسم الجراح

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 3:12 pm

مرحباً بكم منجديد معاختكمفاطمة
ومعالحلقة الرابعةمن :
معادنامعحلقة المصايب معادنامعحلقة البلاوي معادنامع حلقةالصعقاتاللي نازلةتراخخخخخ علي دماغ فاطمة معادنا مع الرسائلالربانية اللي تزلزل القلب اصلربنا مش بيفضح حد من اول مرة ابداااااااااا قالتعالى : (( وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلَىظَهْرِهَا مِنْ دَابَّةٍوَلَكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ إِلَى أَجَلٍمُسَمًّى فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللهَ كَانَ بِعِبَادِهِبَصِيرًا ((عن السلفالصالحسرق أحد الرجال فأخذوه الى عمر بن الخطاب رضي الله عنه ، فقال الرجل : أقسم بالله هذه أول مرة ، فقال عمر : كذبت إن الله لايفضح عبادهمن أول مره .. اللي يبات نار يصبحرماد والليفات مات وانتهي وكأنه لم يكن واحنا ولادالنهاردة يعني ايه؟؟ يعني فاطمة بعد الرسائل اللي ربنابعتهلها قبل كدة بقترماد ..انتهت كأنها لم تكن .. مرت عليهامرورالكِرام.. وللاسف يافاطمة طلعتي غبية عارفة ليه؟ لان في حكمة بتقول" : الذكية من تتعظبغيرها .. والغبية منتتعظ بنفسها" وانتيمصممةتتعظيبنفسك ومصممةتمشي في طريق الضياع طيب يا فاطمةخليكي وتعالوا نشوف ما نهاية هذاالطريق : ومع اول رسالةربانية بجد لفاطمة فهلفُقتي يا فاطمة ؟ طبعا فاطمة دلوقتبقتواحدة تانية خالصفي اللبس - المكياج - الاغاني - طبعا المشي معالولد دا - الكذب كانت في الاولبتتكسف تمشي معاه صراحة في بساتين الجامعة المُلغمة , ولكن طبعا دلوقتبقتفيمنتهي الجرأة واهي ماشية معاهفي الجامعة شايفنها؟وماسكةالموبايلوفاتحة اغانيترطب الجو والايد في الايدفمين تشوفهم ؟ اختمنتقبةايجابيةاشمئزت من المنظر دا وحست ان فاطمةجواها الخيروممكنتتقبلالنصيحة ولكنها محتارة تكلمها ازاي وهيماشية مع الولد فتنتهزفرصةوفاطمة وافقةلوحدها دلوقت ان الولد راح يكلم صاحبهودار الحوار الآتي : الاخت المنتقبة: اختي ممكن اخد من وقتك ثواني ؟ فاطمةباستغراب وقفلت الاغنيةاللي كانت شغالة ع الموبايل : ليه خير ؟الاخت :خير إن شاء الله , ممكن؟ فاطمة : اتفضلي . فالاخشافها واقفةمعاها فساب صاحبه وجه جري وقالهاتعالي
_
لانه عارفانها مش صاحبتها فاكيد عايزةتنصحهابحاجة_ فاطمة : استني لما اخلص معالاخت . الاخت : اشكرك ع تلبية طلبيانا مش هعطلك , اختي انتي باين عليكي ما شاءاللهصالحة ووشك فيهالخير والنقاء فاطمة : شكرا اختي الاخت : لكن يا اختي اللي يشوفك ماشيةمعالولد ممكن يفتكر عنك غير كدةحبيبتي ! فاطمةباحساس بالذنب : ايه هيقول عني ايه , انا ع فكرةكنت بلبسطُرَح طويلة قبل كدة ومكنتشبسمع اغاني وكنت بحفظ قرءان علطول . الاخت : ما شاءالله طب وليه يا اختيكنت كنت كنت والواقع دلوقت اتغيروبقيتي العكسواخطرحاجة دلوقت هوالمشي مع الشباب لاناحنا كبنات اهم حاجة هي " سُمعتنا "ومجرداني امشي مع ولداياً كانت نيتيكويسة فدا ممكن يشكك الناس فيا ويخلي سمعتي وحشة , فاهماني يااختي .؟ فاطمةفكرت شوية كدة : عندك حق يا اختي وشكراً عنصيحتك بسانا مش شاذة يعنيبصي كدة لكلالبنات كدة والمناظر كلها عاملة ازاي ؟مش انا بس. الاخت : وانتي لييه تبقي زيهم انتيافضل واحسن منهم ربنا يباركفيكِ ويهدينا جميعاللعفاف والستر. فاطمة : لا انا مشافضل منهم انا زييهم وانا لما الاقي الناس دي كلهااتغيرت ابقي اتغير انا . الاخت : "إن اللهلا يغير ما بقومٍ حتي يغيروا ما بأنفسهم" يعني لازم تبدئي انتي بنفسكوتُقبلي ع الله وتحاولي تغيري نفسك بالتدريج , وربنايحفظك يا اختي , اللهم بلغت اللهم فاشهدع العموم دا رقمتليفوني لو حبيتي تقوليلياي حاجةوتفرحينيفاطمة : طيب ادعيلييا اختي , ونقلت الرقم .. طبعا الاخعلياخرهمن الحوار الطويلدا فترجع فاطمة مضايقة اوووي ومكشرة ومتأثرةبكلام الاخت فيقولهافي ايه قالتك ايه دي ضايقك كدة وفاطمة لوفيهاريحة الذكاء مكنتش تقوله ع الحوار انما ازاي
مصممةعالغباء فاطمة : قاتلي كذاوكذا .... وقالته كللللللللللللللل الحوار وحتيقالتله رقم تليفون الاخت . انتومتخيلين مدي الغباءوالاستهتار اللي فاطمة فيه ؟ ! الشاب فكر كدة وقالمع نفسه والله عندها حق بنت محترمة مش دي_ علي فاطمة يعني _. فاطمة : ايه اخرةعلاقتنا يا .. الشاب : انتي اتأثرتي بكلام البنت ديولا ايه ؟ يا بنتي دي تخاريف بتوع النقابدول يعنيانتي مش عارفاهم ؟! سيبك سيبك ويلا بينا . فاطمة : ع فين ؟وبعدين احنا المفروض قربنا ع نهاية الترم والامتحانات قربت جدااوانا معرفش اي حاجةفي اي حاجة عايزين نحضر محاضراتبقي . الشاب + الشيطان : يا شيخة بقي بلا محاضرات بلا وجع دماغ قال يعنيهتفهمي حاجة ؟ يلا بينانقعد في حتة هاديةكدة لاحسن الواحد مضايق اوي وتعبان . فاطمة نسيت طبعاكلام الاخت وموضوعالمحاضراتوانشغلت بضيقهوتعبه : ليه مالك ف ايه الشاب : تعالي بس ونبقي نحكي هناك فاطمة : هناك؟ هناكفين واجي فين؟ الشاب : لا متتخضيشكدة اي مكان هادي في الكلية . فاطمة : ااااه طيب يلا راحوا مكان هاديجدا وطبعا مينمعاهم الشيطان " ابليس عليه لعنة الله " المهم اثناء اللقاء دا حب يتعرضلهابشيء من اللمس فهي صوتت فمينسمعهم ؟ أمن الجامعة ولاول مرة نجد شهامة الأمن هنا_ وع فكرة الموقف داحقيقي اتحكالي بالنص للاسف_ فالأمن جالهموقالهمانتو ايه اللي جايبكم هنا ؟ ففاطمة مردتش كل الليبتعمله عياااااااااااااااااااط .. وهو برده مردش فرجل الأمن يوجه الكلام لفاطمة : وانتي بتصوتي ليه إن شاء الله مش انتيجاية هنابنفسك معاه ولا هو اداكي مخدر؟ طبعا هيعياااااااااااااااااااااااط الأمنوانتبتجبها هنا ليه ؟ مترد يله . الأمن : يعني مشعايزين تردوا طيب كل واحد فيكوا يطلع كارنيهه . فاطمة وصوتهامشطالع من العياااااااااط : عشان خاطري خلاص مش هعمل كدة تاني هو قاليعايزيننروح مكان هادي في الكلية. الأمن : مكان هادي ! وانتي هبلة؟بتصديقه ؟ فخد كارنيهاتهم وقالهم يلا ورايا انتوالاتنين ع مكتبرئيس الكلية وهو ماشي وهم ماشينوراه قدامالملأكلهوفاطمة عمالةتعيط وفضيحتها بقت ع كل لسااااااااااااان فيالجامعة وخرجت من مكتب رئيس الجامعةراسها في الارضوقالت للشاب انا هروّح حالا مع السلامة . واتفضحتفاطمة فيالجامعةكلهاااااوسُمعتهابقت ع كللسان فيالجامعة فهل هذاالزلزالمفوقكيش يا فاطمة؟ وتروّح فاطمةوتفتكر الاختالمنتقبة اللي نصحتها وطلع كلامها كله صح . عد اللي حصل دا تقرر ايه بقي فاطمة ؟ طبعا سامعاكواكلكوا بتقولوا طبعا قررتالتوبةومش هتكلم الولد دا تاني وهتشوفدراستها بقي صح ؟انماللاسفمش داقرارها اللي قررته بعد الزلزالدا تقوول لنفسها انامش راحة الجامعة دي تاني لحد الامتحانات دا قرارك يا فاطمة؟؟؟ طيب ليه يا فاطمة القرار دا؟ فاطمة : عشانانابس اللي حصلي كدة دوناً عن البنات دي كلها . دا السبب يافاطمة؟؟ فاطمة : اه هو دا اشمعنا انا اللي يحصلي كدة ؟ دا بدل متقوليان انا ربنا بيحبنيوبعتلي رسالة عشان افوق وارجعله؟ وامشي ع الصراطالمستقيم مثل ما كنت ؟! وبدل ما تقوليانا هذاكر في البيتومش هقابل الشاب دا تاني ابداااااااااااااااااااوتصلي ركعتينتوبة !!!! وفاطمة تدخل البيتوتحط كشكولالمحاضرات ع وشها عشان محدش يشوفعينيها المورّمةمنكترالعياطوماما بقي تفتحلها س & ج وطبعا فاطمة مش ناقصة فتدخل تتسحببسررررعة وتناااااااااااااااااااام من غير برده ما تصلي ايحاجة . إن الله لا يفضح عباده منأول مرة .. ولما فاطمة تصحي منالنوم هنشوفايه الليهيحصلها تاني؟ وهلالاسرة الكريمةهتعرفحاجة عن اللي حصل ؟ وهي هتعمل ايه؟ وهلهتسيب الولد دا؟كل دا هنعرفهفيالحلقة القادمة إن شاء الله[/size]
[/b]
بلسم الجراح
صديق لامع
صديق لامع
بلسم الجراح

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 3:19 pm

السلام عليكم
ياجماعة شباب وصبايا الي ابيقرأ المسلسل يخبر كل شخر ابيعرفو انو يقرأو وانا مش حطول عليكو
في الحلقات الجاية ماشي لانو ضروري الكل يعرف فيه
وهاد من الوقع وحصل وكل كلمة صحيحة فيه
a white rose
وردة المنتدى
 وردة المنتدى
a white rose

انثى
احلى أكلة

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 3:20 pm

لو سمحتِ يا بلسم ممكن تحطي مرة ثانية الجزء الاول وانا أعمل تعديل و أحطه تاني بدون المشكلة اللي حاصلة فيه
Islam Nasr
Islam Nasr

ذكر
صاحب القلم الذهبى

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 3:30 pm

تم التعديل يا روز
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 323719
a white rose
وردة المنتدى
 وردة المنتدى
a white rose

انثى
احلى أكلة

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 3:34 pm

ايه ده ايه ده الحلاوة دي
فنااااان رحال
تسلم اييييييييييييييدك

انا اصلا النظارة مكسوووووووووورة وقاعدة بشوف الشاشة بالعافيه ههه
Islam Nasr
Islam Nasr

ذكر
صاحب القلم الذهبى

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 3:39 pm

ههههههه لا الف سلامة عليكي

احنا في الخدمة

استمررررررررري يا بلسم
بلسم الجرآح
قلب ينبض بحب فلسطينقلب ينبض بحب فلسطين
بلسم الجرآح

ذكر
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Gmrup12991372831
النشاط : 2419

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 5:08 pm

راااااااااااااااائع أختى بلسم ..

استمرررى يا مؤلفة وكاتبة المنتدى .. بس لو أجلتى المسلسل لرمضان كان كسرتى المسلسلات التانية هههه

بااارك الله فيكى
الله يحفظك
~~~~~~~~~~~~

يا ريت الكل يشاركنا وينظم على صفحة الفيس بوك هاى
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 222916  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 222916  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 222916
https://www.facebook.com/home.php?sk=group_206942562680765
a white rose
وردة المنتدى
 وردة المنتدى
a white rose

انثى
احلى أكلة

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 5:14 pm

ممم وانا اقووووول  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 134538 مشغوووووول عناااااااا باييييييييييييييييييييييييه؟؟؟؟؟؟؟فهمت بقى
بلسم الجرآح
بلسم الجرآح

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 7:01 pm

ههههههههههههههههههههههههههههه

له يا أم أحمد انتم والله البركة كلهااا ومستحيييل أبدا أنساكم

اوعااااكى تفهمى غلط ههههههههه

الله يحفظك يااااا رب  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 606874  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 606874
تحيااااتى
طالبة عفو الرحمن
زهرة ندية من فلسطين الحبيبة
طالبة عفو الرحمن

انثى
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Ahlasa10
النشاط : 7566

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الثلاثاء يوليو 05, 2011 7:14 pm

قصة جميلة جدا
بس الكلام متشبك في بعض وبصراحة ما قريتها كلها
بس حساها جميلة جدا
الحلقة الثالتة الكلام فيها متشبك خالص
انتي مبدعة وجميلة جدا يا بلسم
a white rose
وردة المنتدى
 وردة المنتدى
a white rose

انثى
احلى أكلة

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الأربعاء يوليو 06, 2011 4:07 am

ابراهيم كتب:
ههههههههههههههههههههههههههههه

له يا أم أحمد انتم والله البركة كلهااا ومستحيييل أبدا أنساكم

اوعااااكى تفهمى غلط ههههههههه

الله يحفظك يااااا رب  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 606874  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 606874
تحيااااتى

تقصد أوعاكي تفهمي صح ههه
ماشي يا ابراهيم
فين يا خويا حواراتك الساخنة وجلسة سمر والروائع بتاعتك دي
احنا سيبناك في الدراسة لحد ما الحمد لله نجحت ورينا همتك بقى  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 873394
بلسم الجراح
صديق لامع
صديق لامع
بلسم الجراح

انثى

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الأربعاء يوليو 06, 2011 3:07 pm

السلام عليكم
ماشي المشكلة راح احلها وأنا ببارك لكل واحد وحدة قرأت او قرأ القصة
طالبة عفو الرحمن
طالبة عفو الرحمن

انثى
الاوسمة: :  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Ahlasa10
النشاط : 7566

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الأربعاء يوليو 06, 2011 8:02 pm

اها حليها المشكلة ياعسل
القصة مبين عليها رااااااااااائعة والله
بلسم الجرآح
بلسم الجرآح

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الخميس يوليو 07, 2011 1:45 pm

اقتباس :

تقصد أوعاكي تفهمي صح ههه
ماشي يا ابراهيم
فين يا خويا حواراتك الساخنة وجلسة سمر والروائع بتاعتك دي
احنا سيبناك في الدراسة لحد ما الحمد لله نجحت ورينا همتك بقى  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 873394

هههههههه

ماشى يا أم أحمد

من زمان عن المشاكل قصدى الحوارات الساخنة هههههه

وجلسة سمرر ان شاء الله عاااائد لانى مشتاااقله البرنامج ومعااذ اخد رااااحته
........................
الله يكرمك يا أم أحمد  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 606874
a white rose
وردة المنتدى
 وردة المنتدى
a white rose

انثى
احلى أكلة

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الخميس يوليو 07, 2011 3:11 pm

ربنا يخليك ويحفظك ابراهيم
بلسم الجرآح
بلسم الجرآح

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الخميس يوليو 07, 2011 4:58 pm

ياا رب ولكى بالمثل وأفضل منها أختى  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 606874
Niera
تلقــــــائية الكلمــــات تلقــــــائية الكلمــــات
Niera

انثى
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 222d10
النشاط : 5569

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الأحد يوليو 17, 2011 9:51 pm

ياريييييييت يا ادااااااارة نظبط الكلام اللى داخل فى بعضه فى الحلقة التالتة والرابعة دى

عشان عينى بااااااااااااااظت

بس باين عليها قثة حلوةةة بجد
Niera
تلقــــــائية الكلمــــات تلقــــــائية الكلمــــات
Niera

انثى
 المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 222d10
النشاط : 5569

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الأحد يوليو 17, 2011 9:52 pm

وصحيح ايه الكروتة دى

فين الحلقة التانية

انتى دخلتى من الاولى ع التالتة كدة وش  المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 820491
نوووووووووور
صديق لامع
صديق لامع
نوووووووووور

انثى
النشاط : 652

مُساهمةموضوع: رد: المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°    المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° Icon_minitime1الأحد أغسطس 14, 2011 5:30 pm

انا قريت الحلقات كلها بس بصراحه عينيا وجعتنى المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 193213 وعايزه اعيط

بلسومتى ايه رايك لو تحاولى متشبكيش الكلام فى بعضه

ابوس ايدك المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•° 59794

المسلسل الجديد°°•.♥.•°° ***"عجبني فيكي لون عينيكي "°°•.♥.•°
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-